AJ - "Redo för strid"

Manchester City ytter Adamn Johnson har på senare tid fått befinna sig på bänken men har varit i storform "svårt att ta" säger han.

Han hoppade in och avgjorde förra helgen i mot Newcastle i 2-1 segern, han gjorde även en strålande insats mot Juventus i Europa League.Han är för närvarande på internationell plikt med England, som kommer försöka spela in en tredje EM kvalifikation seger över Montenegro när lagen möts på tisdag kväll. Därefterväntar sedan en tripp till Blackpool på söndagen, och Johnson hoppas han har gjort tillräckligt för att förtjäna en plats tillbaka i Roberto Mancinis start 11.

"Jag var mycket besviken över att förlora min plats efter att jag var med i matchen mot Blackburn och jag har inte startat en Premier League-match sedan, säger han till Manchester Evening News.


Han har det inte lätt, en så stor och bred trupp. Men det är ju chefen som bestämmer och det är bara att acceptera säger han.

"Konkurrensen om platserna är hård. Vi har världsklass spelare och den stora värvningar som har kommit i har gjort det ännu svårare, men jag är beredd för strid."



Johnson har svarat positivt genom att prestera när han starta i Europa League mot Juventus förra veckan, och sedan blivit inbytt för att ta en vinnare mot Newcastle.

Han tillade: "Jag har spelat bra, och min form har inte sjunkit alls, så jag bara ser fram emot en start.

"Komma in och avgöra mot Newcastle var magnifikt.

"Fansen sjöng mitt namn för de ville att jag skulle komma in tidigare vilket var trevligt".


Själv tycker jag absolut att AJ är värd en startplats mot Blackpool i helgen eftersom han inte slutar att prestera och är värd en chans, tycker inte att Silva har imponerat så alls mycket men har fått betydligt mer spel.
Allt beror nog på Mancinis formation i helgen ja hoppas på en mer offensivare uppställning mot ett för tillfället starkt Blackpool med bra självförtroende efter att ha slagit självaste Liverpool senast (Liverpool ser svaga ut dock)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0