Blackpool v Manchester City, tre lätta poäng. Eller?!

Söndagens Premier League match mot Blackpool är en bra chans för City att hänga med i toppen men jag är säker på att ingen i ManCity land tar den här matchen för givet.


Blackpool fansen har ännu inte fått se sitt lag vinna hemma på Bloomfield road, men Blackpool har spelat med självförtroende och utan rädsla och man är modig om man säger City vinner enkelt.
Delvis på grund av det påsstådda bråket mellan Mancini och Tevez eller medias bomber mot Nigel de Jong (hur låga är oddsen på att han kan få sig ett rött kort undrar jag) Och de fortsatta problemen City har framför mål.

Såvitt lagnyheterna går så är City's trupp lite starkare denna match då Richards, Zaba och Boateng är tillbaka.. Tre högerbackar friska men inte en vänsterback vilket oroar mig, eftersom jag inte litar på Lescott som vänsterback.  Jag förväntar mig att Zaba går in som vänsterback och Boateng som högerback."Vince" och Kolo som mittbackspar.
Såvitt jag vet finns det inga andra skador efter landslagspausen, även om det märktes att Gareth Barry inte verkade ha mycket krut i kroppen mot Montenegro, så kanske Milner skulle vara ett bra val att spela mer centralt mot Blackpool, Yaya Toure och De Jong avslutar mittfältet.

Där framme finns det lite oro, Tevez är en sann krigare, men även han har sina gränser, och några av de "bråken" som har omgett den argentinska anfallaren. Har sagt att han är sliten och frustrerad nyligen. Jag hoppas inte att han ställerupp med Ade och Carlos på topp, jag skulle tro att Mancini ställer upp med Tevez som ensam anfallare, och använda AJ och Silva utanför honom, med SWP och / eller Ade senare i matchen att antingen ändra taktik, eller byta ut slitna spelare. Detta resulterar i ett lag som denna -


-------------------Hart---------------------------

Boateng----Kolo-----------Kompany------Zabaleta
------------------De Jong------------------------
---------Yaya---------------------Milner---------
AJ------------------Tevez--------------------Silva

Bänk: Given, Richards, Lescott, Barry, SWP, Ade, Jo

Det ska bli intressant att se hur Blackpool agerar i den här matchen efter att gjort en supermatch mot Liverpool.
De har några bra spelare som Taylor-Fletcher och Charlie Adam naturligtvis. Gilkes har varit mycket stabil i mål.
Blackpool har när de spelat som bäst spelat en offensiv fotboll och är ett kreativt lag som är lite naiva i försvarsspelet. City måste vara väldigt fokuserade i början av matchen och framförallt på mitten, ibland har Yaya varit en smula långsam på att reagera i vissa situationer, så förhoppningsvis har Mancini märkt detta och betonat hur viktigt det är att koncentrera sig och kriga i alla lägen. AJ förtjänar en startplats på söndag tycker jag, är nyfiken på att se om Mancini fortsätter att använda honom som en effektiv inhoppare istället?

Men en härligt och respektfull inställning så tror jag att City bryter ned Blackpool med sin kraft och stabila defensiv och vinner med 2-0.



Blackpool- Manchester City
Bloomfield road
17-10-2010
17.00




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0