Dags, City v Arsenal

Dags för en härlig drabbning mellan Manchester City och Arsenal, två lag i bra form och båda lagen kommer gå för tre poäng. Förra åreat sluta matchen 4-2 till City på Eastlands. Ni minns Adebayors firande framför Arsenal fansen då han gjorde den längsta maxlöpningen jag någonsin sett han göra.

En vinst för för City skulle behövas för att inte tappa mark på Chelsea som slog Wolwes med 2-0 igår. En vinst för Arsenal skulle innebära att de tar sig förbi City, men ett nederlag med två eller fler mål kommer ta laget från norra London till en 6e plats.

Jag tror att Wenger ställer med ett liknande lag som slog Birmingham förra veckan.


------------------ Fabianski --------------------
Eboue ---- Squillaci --------- Djourou ------ Clichy
(Sagna)
---------------- Song ----------------------------
------- Fabregas -------------- Diaby -----------
Nasri ---------------------------------- Arshavin
(Walcott)
------------------- Chamakh ---------------------

Skador / Avstängningar: Robin van Persie,
Aaron Ramsey, Koscielny, Vermaelen, Almunia.
Tillbaka: Sagna, Walcott, Bendtner.

Mancini har däremot mycket att fundera över vad gäller att matcha Wengers elva utan även att lista ut vilka utav hans lirare han ska ställa upp med. Adebayor gjorde ett hattrick i veckan mot Poznan i Europa League, Balotelli är nu äntligen tillgänglig men vågar man riskera? Yaya Toure är även han tillgänglig för spel. Sen har David Silva varit i kanon form vilket nog ger Mancini huvudvärk. Kolo och Kolarov är inte tillgängliga för spela i den här matchen. Boyata gjorde en strålande insats mot Chelsea i ligan då han fick starta, men hur kommer han att klara sig mot en mycket mer rörligare Arsenal? Kommer Mancini frestas med att ge Bayor en chans, men jag tror inte att City klarar av den här matchen med ett fyr-manna mittfält. Skulle han ge Ade chansen så innebär det att Tevez skulle flyttas ut på en kant vilket jag inte tycker är en bra ide, fördelen men att ha Tevez på kanten i sånna fall är att det alltid skulle vara någon i boxen eftersom Tevez vill ha massvis med bollen och har en tendens till att möta väldigt mycket och då är det ingen som hotar i djupled. Startar Tevez och Adebayor innebär då att Silva, Milner eller AJ får sätta sig på bänken, jag tycker att alla tre ger mer "overall" än Ade. Jag skulle sätta Ade på bänken (verkar lite tufft efter att ha gjort ett hattrick) Men sådant är livet i City, skulle kunna tänka mig att han skulle vara en mycket motiverad "sub" mot sitt gamla lag. Skulle vara så härligt att se Balotelli få komma in sista 20 mot ett tröttsamt Arsenal försvar. Matchen vins på mittfältet, jag hoppas att City spelar sitt "vanliga 4-3-3" lir. Jag skulle gärna vilja set ett mittfälet med Milner, De Jong och Silva pga Silvas kreativitet vill jag se han spela lite bakom den ensamma anfallaren. Alex Song kommer (troligtvis) att försöka hålla koll på Spanjoren och det kommer nog göra att Arsenal får lite med defensiva uppgifter. Sen hoppas jag på De Jong som vanligt då han kan trycka till lite på Arsenal farligaste spelare Cesc. Sedan skulle jag faktiskt välja Milner som är en spelar som har strålande löp vilja vilket kommer behövas mot Diaby som är en väldigt athletisk spelare, samt länka Tevez/Silva för att blockera Clichys offensiva löpningar. Boyata in istället för Kolo tror jag kommer få det svårt mot en rörliga och arbetsvilliga Chamakh. Vince bredvid, Boa till höger mot Arshavin och Zaba till vänster skulle jag tro.
Kan tänka mig att City startar på detta vis. Inte lätt att veta hur de startar.

-------------------Hart-----------------------

Boateng-----Boyata-----Kompany----Zabaleta

-----------------De Jong-----------------------

---------Yaya?----------------Barry?-------------

Milner?-----------------------------------Silva?

------------------Tevez-----------------------

 

Jag hoppas på ett tuff, fartfylld och målrik match idag och jag tror såklart på City säger med 2-1.

Tevez, Silva gör mål för City och Arshavin drar dit den för Gunners.

"Man kan inte köpa lagkänsla" - Fabregas

Han verkar ha dåligt minne den där killen....                   

 

 

 


City of manchester Stadium

Manchester City v Arsenal

24/10-10

17.00


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0