Euro League (Live) 21/10

ManCity - Lech Poznan (Avspark 21.05)

1-0 Adebayor 12',
2-0 Adebayot 24'
2-1
J. Tshibamba 50'
3-1 Adebayor 72'

-------------------Hart------------------------
Micah----Boyata------Lescott----Zabaleta
------------------Vieira---NDJ---------------

----SWP------------Silva---------------Johnson
------------------Adebayor---------------------

 

Man of the match: Adebayor

Min man off the match: Silva









90' SLUT 3-1

78 min: City gör ett till byte, JO kommer in istället för SWP.

75 min: Om Mancini var osäker på om att Silva ska starta mot Arsenal - och han förmodligen var - efter ikväll finns det inget annat. Så han tar ut spanjoren för vila och tar in Yaya Toure.

MÅL! City 3-1 Poznan (Adebayor 73 ') Allt tack vare en macka från Silva. Skruvar passningen runt försvararen och Adebayor x3.

73 min: Silva klipp en freekick i riskområdet. Rudnevs huvuden det igen.

71 min: Vilken miss! Efter mer slvar i av Citys försvar, hamnar bollen hosTshibamba, som från 10 meter, skjuter 20 meter över.

67 min: Det borde ha varit Adebayor: s hat-trick! Silva, Citys mest kreativa spelare i särklass släpper bollen till Johnson  till vänster. Som lägger in den till Adebayor, som var åter i alldeles för mycket utrymme i mitten. Men anfallaren första touch är katastrof, vilket gör att försvararen att återhämta sig lite mark och avleda dey efterföljande skott som hamnar långt utanför, hörna.


56 min: Silva. Han var nästan Messi-liknande som  tog sin väg förbi tre försvarare i boxen, men i slutändan, under påtryckningar från en fjärde, sköt han i burgaveln.

53 min: City arbete Wright-Phillips i en bra position brett till höger, bakom försvaret. Men som så ofta, lyckas han itne få in bollen.

MÅL! City 2-1 Poznan (Tshibamba 49 ') Game on! Det var väldigt, väldigt slarvig av City. Johnson och Zabaleta missförstått varandra till vänster, så Peszko spelar till Nick bollen och som filmar i straffområdet "tacklad" av Lescott. Poznan spelar skjuter bollen på en City spelar och bollen hamnar oavsett hos Tshibamba, som i sitt spår gör sitt första mål för säsongen: Poznan publiken börjar ta av sig kläderna.

45 min. Bra City halvlek men ingenting är klart, Silva har varit strålande! (2-0)

34 min: De har inte förlorat hjärta, polackerna, och fortsätter att åtminstone försöka hota.

27 min: Efter varje mål City gör slappnar de av lite, och Poznan får en chans att visa att de rimligen kan lira boll. Kikut och Bosacki kombinerade bra bit in på Citys planhalva, innan den senare tappa boll till Boyata.

MÅL! City 2-0 Poznan (Adebayor 25 ') Strålande inlägg av Silva, Adebayor nickar in sitt andra mål för kvällen.


16 min: Peszko får bollen strax innanför staden hälften men har absolut inget stöd. Han försöker springa igenom Citys försvar hela sig själv, men misslyckas.

MÅL! City 1-0 Poznan (Adebayor 14 ') En mycket trevlig mål. City fångade Poznan ut med en snabb frispark inne i polska halvan, Vieira stack sedan bollen fram till Adebayor, som vred skickligt förbi hans motståndare på kanten av boxen och sedan bredsida ett lågt skott förbi målvakten från 16 meter. Fint!

10 min: Det är enkelriktad trafik mot Poznan's mål.

6 min: City börjar pressa tillbaka Poznan mi, utan att skapa några vassa chanser ännu.

1 min:Match start. Intressant i ljuset av Bert van Marwijk beslut att peta Nigel de Jong efter att tacklat Ben Arfa har Mancini gjordt den Holländske krigaren hans kapten för i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0